Dit was : Camperen

Hyundai Kona 1.6 GDI HEV Comfort Smart Hybride

Woensdag 7 december was het eindelijk zover. We konden onze Hyundai Kona 1.6 GDI HEV Comfort met de kilometerstand van 52.429 km, bouwjaar 2020, bij Wittebrug ophalen. De Kona werd nog voorzien van een trekhaak, all-seasonsbanden, waxoyl lakbescherming en een verlengde garantie voor het 6e en 7e jaar. Ook kreeg de auto een Upgradepakket.

Tot op heden hebben we in 2023 korte ritjes met onze camper gemaakt. Dat had uiteraard te maken met onze operaties en de behandelingen. Zo hebben we een paar dagen bij de Biesbosch gestaan en in Ermelo bij de Hoge Veluwe. We hadden onze fiets natuurlijk bij ons.

Slingeplas bij Aalten en Bredevoort

Wij hebben enkele dagen met onze camper op camperplaats Slingeplas gestaan. Van daaruit hebben we leuke fietstochten gemaakt in de directe omgeving. Bekijk het onderstaande filmpje maar eens:

Midweek Sluis van 6 t/m 11 oktober 2023

Deze midweek hebben we doorgebracht in een stacaravan op camping Polderzicht en onze camper werd deze dagen gewoon gebruikt als vervoermiddel. We hebben 4 dagen gefietst o.a. naar Knokke – Heist, Cadzand, Breskens en Middelburg (B). Met onze bus zijn we met de fietsen achterop naar Gent gereden en hebben we een dag de camper geparkeerd in Waterlandkerkje. Totaal hebben we 150 km gefietst.

Helaas konden we het Visserijmuseum niet bezoeken.
Prachtige stad met een prachtig kasteel

Onze camper is een Renault Master half – automaat. Deze bedrijfsbus uit 2008 is in 2015 omgebouwd door Custom Camp tot een voor ons ideale buscamper en in 2018 door ons gekocht. Onze zoon Sylvester heeft de nodige accu’s ingebouwd en zonnepanelen aangelegd. Inmiddels is er 40.000 km met de camper gereden en deden we het in de coronajaren 2020 en 2021 rustig aan door vooral rondjes Nederland te maken. Zo kwamen we in Zuid-Limburg, Oost – Brabant, Zeeuws – Vlaanderen, Achterhoek, Friesland en het Groene Hart. In 2022 hebben we onze eerste NKC – reis gemaakt naar de Balkan waarvan hier verslag wordt gemaakt.

Onze camperbus

Kijk voor onze laatste rondje door Nederland op:

In de tussentijd zijn Sylvester en ik een week met de camper naar Oostenrijk geweest en wel van 14 t/m 22 januari 2022. Ga voor een verslag en een filmpje naar: https://robnihot.nl/skien/

Beekbergen

Vorig jaar zijn wij, mijn vrouw Elly en ik, in Beekbergen geweest om daar op een camping kennis te maken met de deelnemers aan de reis die wij binnen afzienbare tijd gaan maken. Ik ben niet zo’n voorstander van een reis met het kenmerk “We zijn er bijna” maar we hebben toch besloten om dat te doen. Omdat we toch “on the road” waren, hebben we 3 dagen bij een bistro gestaan in Loenen aan het Apeldoorns Kanaal en kwamen we daarna terecht op een camperplaats in Empse in de buurt van kasteel Cannenburgh. Dat kasteel hebben we bezocht en wat later bleek dat we daar al eens eerder zijn geweest. Dat laat zien dat wij toch al wat ouder aan het worden zijn. Rond de camperplaatsen hebben we de nodige kilometers op onze e-bikes afgelegd.

Leidsche Rijn en de Vlist

Omdat er weer bezoeken aan de tandarts, mondhygieniste en pacemakeroloog gepland stonden in de week van 1 t/m 3 augustus zijn we er nog even uit geweest met de camper. We kwamen in Harmelen terecht met een mooie camperplaats gelegen bij het H2O – zwembad. Van daar uit hebben we de Leidsche Rijnroute gedaan. Daarna zijn we naar de Vlister-hoeve gereden bij Schoonhoven. Daar hebben we 2 nachten gestaan en o.a. een bezoek gebracht aan onze dochter Angelique. Daarvoor moesten we de Lek volgen, een rit van 35 kilometer. Via Stompwijk reden we terug naar de camperplaats.

Parels van de Balkan

Woensdag 17 augustus 2022 vertrokken we voor een NKC – reis door de Balkan.

Zaterdag 27 augustus kwamen we aan in Duga Resa. Daar hebben we 2 fietstochtjes gemaakt voor zover mogelijk. Steile hellingen met losse stenen maakten het fietsen moeilijk. Zondag 28 augustus bezochten we Zagreb. Maandag 29 augustus reden we naar Biograd om o.a. Zadar en de Kornati-eilanden te bezoeken op de 30e.

Kornati – eilanden

Woensdag 31 augustus vertrokken we naar Split. We kwamen langs de Krka-watervallen en het plaatsje Trogir. Donderdag 1 en vrijdag 2 september bezochten we Split uitvoerig. Zaterdag 3 september kwamen we in Dubrovnik aan.

Ston

Onze camper had een defecte luchtmassameter en die is hier pas na enkele dagen leverbaar. Wij kwamen dan ook in aanmerking voor vervangend vervoer. I.p.v. dinsdag 13 september kregen we een andere camper op 14 september en konden we de reis naar de andere groep voortzetten. We zouden dan rijden richting Mostar. Maar dat verliep geheel anders. We mochten met onze leencamper Bosnie niet in omdat de bij de bus behorende papieren niet in orde waren. De douane nam geen genoegen met een copy. We hebben direct contact gezocht met de betrokken instanties maar die konden niks voor ons doen. Via de kustweg in Kroatie kwamen we in Ston. Daar hebben we 2 nachten gestaan. Op de camping in Split was geen plaats. We hebben overnacht op een parkeerplaats langs de A1.

Sibenik

Vervolgens gestaan op een camperplaats in Sibenik en daarna op 19 september op camping Korana bij de Plitvice – meren in afwachting van de 2e groep die hier dan 21 september arriveerde. Die dag hebben we gewandeld tussen de regenbuien door in de buurt van de camping.

De 20e september hebben we gefietst naar druipsteengrotten in de buurt. 22 september hebben we met de groep de Plitvice- watervallen bezocht.

23 september zijn we met de camper naar Postojna gereden. De 24e hebben we de druipsteengrotten en het kasteel bezocht.

De dag erna ging iedereen op weg naar huis. Daar deden we 3 dagen over en op 28 september waren we weer thuis.

De vervangende camper hebben we vrijdag 30 september naar Enschede gereden. Daar vernamen we van de hr. van der Linden dat hij onze gemiste reis door Bosnie vergoedt en de kosten van onze terugreis door Kroatie. De treinkaartjes naar Den Haag en het vullen van de bijna lege benzinetank werd door hem vergoed. Dat is inmiddels gebeurd!! Daarvoor hulde!!! Zo werd het dan toch nog een geweldig mooie reis door de halve Balkan.