Welkom op mijn site

Op deze berichtenpagina schrijf ik over zaken waar ik me mee bezig houd.

Warmtelinq

Kijk eens voor de laatste ontwikkelingen op: https://mailingtool.iwink.nl/webapp.php?rh=permalink&hash=e81e0b&mid=168897212

Website Johannapark

In de dagen tussen mijn Sintbezoeken ben ik o.a. bezig geweest met het bijwerken en actualiseren van de website van het Johannapark. Kijk maar eens naar het resultaat: http://www.vtvjohanna.nl

Sint op bezoek !!

Zaterdag 26 november ging Sint met 3 Pieten en zijn chauffeur naar een ICT – bedrijf in Gouda. Vervolgens stond een ICT – bedrijf in Baarn op het programma en hij werd om 15.00 uur verwacht bij een bedrijf in Utrecht.

Zondag 20 november ging Sint met zijn chauffeur en 2 Pieten een bezoek brengen aan een bedrijf van Post NL.

Sint ontvangt een mooie tekening van een kind.
De staf redde Sint op de glijbaan.

Vrijdag 18 november bracht Sint een bezoek aan een bedrijf in Alkmaar.

In 2020 danste Sint met een groepje kinderen van de na-schoolse opvang.

In mijn digitale mappen zitten nog heel wat foto’s van Sinterklaasfeesten gevierd op OBS Erasmus. Ik heb van de foto’s een filmpje gemaakt en ben begonnen in 2008. Het eerste resultaat staat hieronder. Blijf mijn site volgen want er komen er nog meer aan. Inmiddels zijn de jaren 2008, 2009, 2010 en 2012 op deze site gezet. Om de bovengenoemde jaren te bekijken nodig ik u uit om te kijken op: http://www.robnihot.nl/sinterklaas

HZ ZIAN 111 jaar

Er kon gekozen worden uit een Indisch en Hollands buffet.

Vrijdag 11 november vierde HZZIAN het 111 – jarig bestaan met een receptie en feest in Madurodam. Maar liefst meer dan 300 leden en oud -leden hadden zich hiervoor bij mij digitaal opgegeven. Het jubileum bestond uit o.a. een buffet, een optreden van een DJ en zangeres Annemarie Boekelman en er was ook een foto – en filmhoek waar goed naar gekeken werd. Het officiele gedeelte bestond o.a. uit een toespraak van wethouder Bredemeier. Het was een gezellige avond en de dank gaat dan ook uit naar de jubileumcommissie die al in het begin van dit jaar begon met de voorbereidingen.

Op de achtergrond werden beelden vertoond uit diverse zwembaden.
De fotohoek van Bob Bouwman werd goed bezocht.

Volop zomer in onze tuin

Ongelooflijk, 27 oktober, nog volop zon in onze tuin en temperaturen rond de 20 graden. Vandaag weer wat werkzaamheden verricht. Het tuinschuurtje uitgemest en de container gevuld met het afval dat morgen voor het laatst dit seizoen geleegd wordt. De tuin staat er nog groen bij. Alleen hebben wij bijna alle planten, ook bloeiende, teruggesnoeid. Eens zal de herfst en de winter toch wel toeslaan maar daar is voorlopig nog geen sprake van. Hieronder een filmpje van de tuin in herfsttooi.

Wat een weer deze dag! Ruim 20 graden!!

Update site Tinaarlostraat

Afgelopen week heb ik de site van de Tinaarlostraat een beetje opgefrist. “Voor wie ?” is de vraag want de laatste reacties dateren uit 2010!! De meeste bewoners en bewoonsters zijn inmiddels overleden of verhuisd. Om de leesbaarheid te vergroten heb ik de lettergrootte aangepast. Ook kwam ik 2 filmpjes in mijn bestanden tegen over de sloop van de woningen. Die staan hieronder:

Sloop Wapserveenstraat
Sloop Winkelcentrum Wapserveenstraat

Onze tuin na 6 weken afwezigheid

Op 29 september, de verjaardag van mijn jongste zoon Dominique, ben ik naar onze tuin gegaan om te kijken wat 6 weken afwezigheid te weeg brengt. Dat was niet niks. De planten zijn lekker doorgegroeid. Op mijn vlognochblog filmpje onder de kop http://robnihot.nl/mijn-hobbys/ is dat te zien.

De parels van de Balkan

Sibenik aan de Adriatische Zee

Woensdag 17 augustus zijn wij vertrokken uit Den Haag en hebben achtereenvolgens gestaan in Oberwesel aan de Rijn en Esslingen aan de Neckar. Kijk hiervoor naar: Parels van de Balkan

Vervolgens aan Golling aan de Salzach en Gersdorf aan de Mur. Kijk hiervoor naar: Golling

Tenslotte bij Maribor aan de Drava en het Tivolipark in http://robnihot.nl/24-augustus-ljubljana/.

Zaterdag 27 augustus kwamen we aan in Duga Resa. Daar hebben we 2 fietstochtjes gemaakt voor zover mogelijk. Steile hellingen met losse stenen maakten het fietsen moeilijk. Zondag 28 augustus bezochten we Zagreb. Maandag 29 augustus reden we naar Biograd om o.a. Zadar en de Kornati-eilanden te bezoeken op de 30e.

Beeld van de Kornati – eilanden

Woensdag 31 augustus vertrokken we naar Split. We kwamen langs de Krka-watervallen en het plaatsje Trogir. Donderdag 1 en vrijdag 2 september bezochten we Split uitvoerig. Zaterdag 3 september kwamen we in Dubrovnik aan.

Op weg naar Dubrovnik kwamen we langs Ston

Onze camper had een defecte luchtmassameter en die is hier pas na enkele dagen leverbaar. Wij kwamen dan ook in aanmerking voor vervangend vervoer. I.p.v. dinsdag 13 september kregen we een andere camper op 14 september en konden we de reis naar de andere groep voortzetten. We zouden dan rijden richting Mostar. Maar dat verliep geheel anders. We mochten met onze leencamper Bosnie niet in omdat de bij de bus behorende papieren niet in orde waren. De douane nam geen genoegen met een copy. We hebben direct contact gezocht met de betrokken instanties maar die konden niks voor ons doen. Via de kustweg in Kroatie kwamen we in Ston. Daar hebben we 2 nachten gestaan. Op de camping in Split was geen plaats. We hebben overnacht op een parkeerplaats langs de A1. Vervolgens gestaan op een camperplaats in Sibenik en daarna op 19 september op camping Korana bij de Plitvice – meren in afwachting van de 2e groep die hier dan 21 september arriveerde. Die dag hebben we gewandeld tussen de regenbuien door in de buurt van de camping.

De 20e september hebben we gefietst naar druipsteengrotten in de buurt. 22 september hebben we met de groep de Plitvice- watervallen bezocht.

Kasteel Predjama

23 september zijn we met de camper naar Postojna gereden. De 24e hebben we de druipsteengrotten en het kasteel bezocht. De dag erna ging iedereen op weg naar huis. Daar deden we 3 dagen over en nu zijn we op 28 september weer thuis.

De vervangende camper hebben we vrijdag 30 september naar Enschede gereden. Daar vernamen we van de hr. van der Linden dat hij onze gemiste reis door Bosnie vergoedt en de kosten van onze terugreis door Kroatie. De treinkaartjes naar Den Haag en het vullen van de bijna lege benzinetank werd door hem vergoed. Dat is inmiddels gebeurd!! Daarvoor hulde!!! Zo werd het dan toch nog een geweldig mooie reis door de halve Balkan.

Onze prachtige Carado vervangende camper

Snowworld Zoetermeer

Eind vorig jaar hebben we een paar kortingskaarten gekocht bij de Hema en 2 augustus zijn de laatste 2 door ons verzilverd door 4 uur te gaan skien en boarden in Snowworld Zoetermeer. Gewoon een gek idee als het buiten 25 graden boven nul is en op de piste 6 graden onder nul. Totaal hebben we 50 afdalingen gemaakt op de langste piste. Hieronder een filmpje van Sylvester.

Als een speer in 3 minuten heen en weer!!

Newhotsummergarden op 18 juli 2022

Tijdens de hittegolf op 18 juli, op 19 juli werd een temperatuur van 40 graden verwacht, maakte ik een Vlognochblog van onze tuin. Te bekijken in:

Kolibrievlinder

Tijdens het tellen van de vlinders in het weekend van 15 t/m 17 juli kwam ik een bijzondere vlinder tegen. Na wat zoeken op internet bleek het een kolibrievlinder te zijn. Bekijk het filmpje maar eens op: http://robnihot.nl/mijn-hobbys/

VVE – tuin

Omdat ik gek ben van tuinieren, lekker rommelen in de grond en met planten en je verstand ,voor zover aanwezig, op nul zetten, zit ik in de tuincommissie van mijn VVE (Vereniging van Eigenaren) De tuin rondom onze flat wordt door deze commissie onderhouden en er worden op dit moment allerlei plannen uitgevoerd. Volg hiervoor deze link: http://robnihot.nl/vve-tuin/

Timelock The Seance

Julian Driessen, mijn neef, heeft een nieuwe clip met Timelock gemaakt.
Het is een oud liedje (The Seance) van hun eerste CD die opnieuw is ingespeeld.
Die eerste CD (Louise Brooks) is opnieuw uitgebracht met extra tracks.
Een beetje een creepy video, maar leuk om te maken, zie en beluister het filmpje:

Rondje Noord – Holland

Het eiland Pampus

Onlangs zijn we teruggekomen van een rondje Noord – Holland. Na eerst een nachtje geslapen te hebben bij mijn broer Victor in Voorhout met daarna een mooie fietstocht langs o.a. de Kaag kwamen we in Wormerveer terecht op een parkeerplaats langs de Zaan. Van hieruit de droogmakerijen Wormer, Purmer en Beemster per fiets verkend en een bezoek gebracht aan fort Spijkerboor, onderdeel van de Stelling van Amsterdam. Na 2 nachten te hebben gestaan in Purmerend kwamen we terecht in Marken. Van hieruit zochten we een voor ons bekende camperplaats op in Huizen. Van hieruit hebben we fietsend een rondje Gooimeer gedaan, zijn we op de fiets naar Muiden gereden om met een rondvaartboot Pampus te bezoeken en op de laatste dag zijn we Het Gooi fietsend gaan verkennen. Totaal fietsten weet 240 kilometer. We waren op tijd thuis om Vaderdag te vieren met de familie.

Fort Spijkerboor

De tijd vliegt

Na ons korte uitje naar Putten gingen we 9 mei voor de 2e keer een rondje Achterhoek doen want de eerste keer hadden we lang nog niet alles gezien. Daar zijn filmpjes van gemaakt en die staan sinds 31 mei in mijn Vlognochblog. Een spannend filmpje is onze kennismaking met een bijna orkaan in het Zwillbroek Ven in Duitsland. Een uitkijktoren behoedde ons van een nat pak en nog veel meer. Dat was ook het moment dat we besloten in de richting van Den Haag te rijden want een dag later werd Paderborn in Duitsland getroffen door een echte orkaan.

In 1993 deed ik als gastdeelnemer mee aan een playbackshow in het clubgebouw van HZZIAN / SOS Kwieksport. Ik had een liedje gemaakt met de titel KIWI – zeep.

Vier Carnaval met KIWI – zeep

Wintersport 14 januari t/m 22 januari 2022

In deze week ben ik met mijn zoon Sylvester met de camper naar Mayerhofen gereden. Voor een verslag aan de Hintertux-ijsgrot is dit filmpje gemaakt.

Het bezoek aan de grot duurde niet zo lang.

Doe mee met de conversatie